Marul zayıflatır mı?

Marul Faydaları

Marul sebzesi, salatalarda kullanılan bir diyet bitkisi olarak bilinir. Gerçekten de salatalara tadını veren ana bitki maruldur. Ancak marul ile hazırlanan salatalar, diğer yandan en sağlıklı salata tarifleri olarak akılda kalmalıdır. Bu yazıyı okuduktan sonra marulun faydalar ve yararlarını öğrenerek salatada marulu gördüğünüzde daha farklı bir göz ile bakacaksınız.

Marul Faydaları

Marul, Romalılar döneminden beri zayıflama diyetleri için kullanılan, geniş yapraklı yeşil bir bitkidir. Salatanın değişik türleri vardır. Kıvırcık marul, kırmızı marul ve geniş yapraklı klasik marul, ülkemizde en fazla tüketilen türleridir. Marulun bizi en fazla ilgilendiren yönü ise yağ yakıcı olması ve zayıflamak için bitkisel diyetlerin hemen hepsinde kullanılıyor olmasıdır. İçerisinde çok fazla oranda bulunan bitkisel lifler nedeniyle marul, tok tutucu ve hazmı sağlayıcı bir sebze türü olarak bilinir. ABD Sağlık Bakanlığı tarafından 2005 yılında yayınlanan beslenme tavsiyeleri kitabında günlük olarak 2 porsiyon marullu salatanın yetişkinler tarafından mutlaka tüketilmesi önerilmektedir.
Marulun Faydaları Nelerdir

Salatalığın yaprağı ne kadar koyu yeşil ise, faydaları ile besleyici değeri o denli artmaktadır. Beta karoten bakımından zengin olan koyu yapraklı marul, kanserle savaşmada, kalp hastalıkları tedavisinde, katarak hastalığının doğal yollardan tedavisinde faydaları olan önemli antioksidanları içermektedir. Koyu yapraklı marulda ayrıca bolca folik asit bulunur ve hamilelikte bebeklerde nöral tüp kusuru gelişmemesi için anne adaylarına marulu çokça yemeleri tavsiye edilir. Folik asit ayrıca annenin bağışıklık sistemini güçlendirir ve enfeksiyonlara yakalanma riskini azaltır. Hamilelikte antibiyotik kullanımının hamile kadınlara kısıtlanması nedeniyle marul türü bağışıklık sistemini güçlendiren besinlerin önemi açığa çıkmaktadır. Yeşil marul yapraklarında ayrıca C vitamini, Potasyum ve diyet lifleri gibi beslenmede önemli maddeler de yer almaktadır.

Ülkemizde Acı marul olarak bilinen yabani hindiba bitkisi de marulgillerden bir sebze olup içerisinde bolca C vitamini içerir. Antioksidanlarca da zengin olan ve bağışıklığı güçlendiren yabani hindiba bitkisi, kansere doğal ve bitkisel çözüm tedavisi arayanlara tüketilmesi tavsiye edilen önemli bir bitkisel tıp mucizesidir.

Marul satın alırken yapraklarının koyu ve taze olmasına özen göstermek gerekebilir.

Marul Zayıflatırmı

Marul kalori açısından son derece fakir bir yiyecektir. 100 gram marulun kalorisi sadece 15 kalori dir. Bu nedenle ne kadar tüketilirse o kadar hızlı zayıflama deneyimi yaşamamıza faydaları olan bir bitkidir.
Marul nasıl tüketilmelidir?

Marulu taze ve çiğ olarak tüketecekseniz güzelce suda durulamak ve yapraklarını el ile temizlemek gerekecektir. Yapraklarının tek tek kopartılarak durulanarak üzerlerindeki çamurun temizlenmesi hijyen açısından önemlidir.
Zayıflamak için salata yapacaksanız marul ile birlikte kırmızı biber, doğal sirke ve çok az zeytin yağı dökmenizi öneririm. Salatalığın besleyiciliğini artırmak için bir miktar mantar ve yağı süzülmüş ton balığı, siyah zeytin, çok az miktarda kaşar peyniri de ilave edilebilir. Sarımsaklı bir sos ta kullanılabilir. Tekrar hatırlatmakta fayda var, Koyu yapraklı marul içerinde C vitamini, Folat, Potasyum ve önemli bir takım fitokimyasal maddeler bulunur. Ayrıca taze marul kullanarak hayal gücünüze bağlı olarak diyet salataları ve diyet sebze yemeklerinde de yapabilirsiniz.

Marul zayıflatır mı?

Advertisements
%d bloggers like this: