Karın Şişliğine Son!!!

Biz kadın‘ların en büyük sıkıntılarından biri de şiş karnımızdır. Bedenizmize oturacak kıyafetlerden kaçındığımız gibi bir de şişkinlik hissi de cabasıdır. Kimi kadın şişkinlik hissinden gideceği davete katılamazken, kimi de şişkinliği indirecek çareler arar (mülayimlik veren yiyecekler yada aynı dertten muzdarip olan kadınların bir birlerine tavsiye ettiği, piyasada dönen yoğurt bazlı, sindirim sistemini harekete geçiren yiyecekler, vs vs… ) Biz kadınlar için böylesine büyük bir sorun olan ”karın şişkinliği” için, size sonucu test edilmiş ve uzmanlar tarafından önerilen çözümleri sunuyoruz.

Fit bir karın için yapmanız gerekenler…

Karnınızdaki şişkinlik genellikle mide ve bağırsaklarda gaz birikmesi ile ilgili bir durumdur ve bunu takip eden süreç biraz ağrılıdır.

Bu durumu ancak gaz çıkararak sona erdirebilirsiniz. Karın şişkinliğine bir çok şey sebep olabilmekle beraber bunlardan bazıları yağlı besinlerin hazım zorluğu, stres, endişeli ruh hali, sindirim sistemindeki enfeksiyonlar gibi sebepler olabilir.

karin sisligi1 9208 Karın Şişliğine Son!!!

Gaz nedeniyle oluşan şişkinliğe karşı ne yapmalı?

1. Her yutkunmamızda bir miktar hava yutarız ve bu durum hızlı yediğimizde, heyecanlı ve stresli olduğumuzda, sakız çiğnerken, kamışla bir şeyler içerken artabilir ve bu hava bağırsaklarımızda gaz oluşmasına sebep olur.

2. Sebze ve meyveler, tahıllar ve baklagiller sağlıklı lifler bakımından son derece zengindir. Buna rağmen gaz şikayetiniz varsa bu besinleri tüketirken daha dikkatli olun özellikle çiğ tüketmemeye özen gösterin.

3. Bazı durumlarda bağırsak hareketlerini arttırmak adına lif takviyeleri de ani ve fazla gaz oluşturabilir. Bira gibi gazlı içecekler de gaz üreticilerindendir.

Eğer şişkinliğiniz geçmiyorsa doktor kontrolüne geçmelisiniz.

Karın şişkinliğinden kurtulmak için:

1. Soğan, brüksel lahanası, karnabahar, brokoli, kuşkonmaz, armut, sakız, bira, sütten bir süre uzak durarak bu besinlerin sizde karın şişliğine sebep olup olmadığını anlayabilirsiniz.

2. Yapay tatlandırıcılardan uzak durun.

3. Küçük porsiyonlarda yemek yemeye alışmaya çalışın. 3 ana 3 ara öğün kuralını hayatınıza geçirin.
karin sisligi2 5871 Karın Şişliğine Son!!!
4. Yemekleri küçük lokmalar halinde yemeye gayret edin. Aceleniz varken, heyecanlı veya stresli olduğunuz anlarda yemek yememeye özen gösterin.

5. Diş sağlığınıza daha fazla önem verin.

6. Sigarayı bırakmaya gayret edin zira bu daha fazla hava yutmanıza sebep olur

Karın Şişliğine Son!!!

Advertisements
%d bloggers like this: