Çekirge duruşu yoga

Çekirge

Yararları: Belinizi güçlendiren ve böb­rekleri ve böbrek üstü bezlerini çalıştıran zor bir duruştur.

Uyarılar: Egzersiz boyunca kalça kasları­nızı iyice kasın. Belinizde problem varsa ayaklarınızı kalça genişliğinde açarak beli­nizin üzerindeki baskıyı azaltın. Sezaryen ameliyatı olduysanız ve karnınız hâlâ has­sas durumdaysa dikkatli olun.

Metot: Alnınız veya çeneniz yere değe­cek şekilde minderinizin üzerine yüz üstü uzanın. Bacaklarınızı sımsıkı birleştirin (eğer belinizde problem yoksa). Ellerinizi yumruk yaparak sıkın ve kalçalarınızın altı­na yerleştirin. Nefes alın, kalça kasları­nızı sıkın ve ayaklarınızı ve bacaklarınızı mümkün olduğunca yerden yukarı kaldırın. Düzenli nefes alıp verirken duruşunuzu bozmadan koruyun. Aynı pozisyonda yete­rince kaldıktan sonra nefes verirken bacak­larınızı yere indirin.

Karşıt-duruş: Apanasana

Çekirge duruşu yoga

Advertisements
%d bloggers like this: