Yukarı bakan köpek duruşu yoga

Yukarı bakan köpek duruşu

Yararları: Omurgaya esneklik kazandırır, kollan güçlen­dirir, kanın böbreklere hücum etmesini sağlar ve böbrek üstü bezlerini çalıştırır. Bu nedenle enerji verici ve canlan­dırıcı bir etkisi vardır.

Uyarılar: Belinizi korumak için dizlerinizi ve kalça kas­larınızı gergin bir şekilde sıkmanız gerekir. Eğer belinizde problem varsa, ayaklarınızı kalça genişliğinde açın.

Metot: Bacaklarınız bitişik ve yüzünüz yere dönük du­rumdayken düz olarak yüz üstü yere yatın. Parmaklarınız açık ve orta parmaklarınız birbirlerine paralel duracak şe­kilde ellerinizi göğüs hizasına yerleştirin. Ayak parmakları­nızı içe doğru kıvırın. Böylelikle ayaklarınız yere dik dura­caktır (1). Duruş boyunca gergin olmaları için dizlerinizi ve kalça kaslarınızı sıkın. Nefes alın ve başınızı kaldırın (2). Sonra kollarınızı düzleştirerek bedeninizi yerden kaldırın. (3). Sadece elleriniz ve ayak tabanlarınızın üst kısımları yerde olmalıdır. Kalçalarınız yere yakın durmalıdır. Böyle­ce geriye doğru hafif bir kavis oluşabilir. Omuzlarınızı ku­laklarınıza doğru çekmediğinizden emin olun.

Normal nefes alışverişlerinize devam ederek rahat etti­ğiniz sürece duruşunuzu koruyun. Sonra nefes verirken bedeninizi yavaşça yere indirin.

Karşıt-duruş: Apanasana

Yukarı bakan köpek duruşundan aşağı bakan köğek duruşuna geçiş
Metot: Nefes alırken Yukarı Bakan Köpek Duruşuna girin. Nefes verirken ellerinizle kendinizi geriye doğru itin ve kalçalarınızı havaya kaldırın. Böylece yavaşça Aşağı Bakan Köpek Duruşu pozisyonuna girmiş olursunuz. Nefes alın ve ye­niden Yukarı Bakan Köpek Duruşu’nu yapın. Ritmik ve düzenli nefesler alıp vermeye devam ederken, dö­nüşümlü olarak iki farklı köpek duruşunu yapmaya devam edin. Nefesiniz kontrollü ve hareketleriniz yavaş olmalı. Bu egzersize “Karaciğer ve Dalak” adı da verilir, çünkü bu iki organ üzerin­deki yararları son derece büyüktür.

Karşıt-duruş: Çocuk Pozunda dinlenin.

Yukarı bakan köpek duruşu yoga

Advertisements
%d bloggers like this: